BlizzCon 2016 już za nami! Działo się naprawdę bardzo dużo. Pierwszy dzień podsumowaliśmy dla Was już wczoraj. Dziś wykorzystamy relację naszego zaprzyjaźnionego Karczmarza Ajantisa, który streścił wszystko to co działo się kolejnego dnia BlizzConu!

necromancer_decrepify_tf_04

POCZĄTEK PANELU

A zatem czas na podsumowanie kolejnego panelu dotyczącego Diablo 3! Tym razem udział wzięli: Kevin Martens, Wyatt Cheng, Adam Puhl, Joe Shely oraz Travis Day.
Rozpoczynając panel, Kevin ogłosił wprowadzenie sezonów na konsole najnowszej generacji (Playstation 4 oraz Xbox One). Sezony będą funkcjonowały na takiej samej zasadzie jak sezony z wersji Battle.netowej. Pojawią się postępy sezonowe, nagrody w postaci petów, ramek portretów oraz oczywiście rankingi graczy.

Po Kevinie głos przejął Wyatt Cheng, który zdecydował się skupić na omówieniu niewielkich zmian, które nie wpływają drastycznie na rozgrywkę, ale są jej zdecydowanym ułatwieniem. Po pierwsze, materiały rzemieślnicze nie będą już zajmowały miejsca w inwentarzu czy skrzynce – będą wyświetlane na liście w osobnym oknie. Przedmioty te nadal będziemy musieli podnosić samodzielnie, ale po kliknięciu w nie, obok postaci wyświetlona zostanie informacja o rodzaju i liczbie podniesionych przedmiotów.
Po drugie, w Kostce Kanaiego dodany zostanie przycisk, służący do automatycznego wypełnienia kostki aktualnie wybraną recepturą.
Po trzecie, Mistyczka będzie parała się sprzedażą barwników, które będziemy mogli w prosty sposób użyć na naszym wyposażeniu (podobnie jak stosujemy transmogryfikację). Po czwarte, ukończenie Głębokiej szczeliny bez śmierci naszej postaci będzie nagradzane jedną dodatkową szansą na ulepszenie klejnotu legendarnego.


14639893_1265181156837263_6101499159805074165_n 14910389_1265181223503923_4792254786126053937_n 14915246_1265181316837247_903236306680294228_n

14947782_1265181320170580_2291034419866100043_n 14956421_1265181213503924_4321765255547647623_n 14963356_1265181163503929_7246230113099417155_n

NOWE LOKACJE

Następnie, Joe Shely przedstawił dwie nowe lokacje – The Shrouded Moors oraz Temple of the Firstborn. Pierwsza z nich to zamglone wietrzne polany, wypełnione zniszczonymi domami i przerażającymi kikutami drzew. Druga to lokacja przypominająca nieco Sanktuarium chaosu z Diablo 2 – umiejscowiona głęboko pod ziemią. We wszystkich lokacjach odnajdziemy nowe potworki, takie jak atakujące na odległość widmo The Shepherd, pełzające po ścianach stonogi czy tajemnicze Soul Reapery. Ponadto, projektanci planują wprowadzić płynne przejście pomiędzy sceneriami w ramach tego samego poziomu. A zatem przemierzając Twierdzę Pandemonium możemy nagle znaleźć się np. w Westmarch.


14656410_1265181453503900_4383674993428464672_n 14900393_1265181543503891_884565953624921896_n 14900524_1265181480170564_7546780262195676026_n

14915606_1265181526837226_1998785270271080898_n 14922232_1265181400170572_1900572131969178684_n 14938271_1265181366837242_4831764507912709466_n

14962598_1265181363503909_9124337090866282221_n 14963327_1265181343503911_136306934460796201_n 14980723_1265181430170569_436732735840627261_n

ZMIANY W GŁĘBOKICH SZCZELINACH

Czas na zmiany w Głębokich szczelinach! Puste przestrzenie w poziomach zostaną wyeliminowane i wypełnione potworkami. Ponadto, możemy liczyć na większe zróżnicowanie scenerii w kolejnych poziomach Greater Riftów. Rozmiary poszczególnych poziomów także zostaną nieco bardziej ujednolicone. Przejścia na niższe poziomy będą zabezpieczone przed potworkami. Będziemy również mogli atakować potwory, które znajdują się w powietrzu (np. skaczące Lacuni), a te monstra, które znikają lub zakopują się pod ziemią będą szybciej wychodziły z ukrycia. Odbicie obrażeń w przypadku ataków dystansowych będzie natomiast powodowało wystrzelenie w kierunku gracza pocisku, będziemy zatem mogli przed nim uciec.


14900382_1265181576837221_4390046836873479635_n 14900519_1265181603503885_7331125928443341547_n 14908261_1265181616837217_2852488092970376193_n

14908296_1265181623503883_7101744527936186659_n 14915590_1265181703503875_336112462140462448_n 14925528_1265181733503872_8656073631040706166_n

14947749_1265181713503874_5760057041619203364_n 14955883_1265181306837248_7353874705206351344_n 14962791_1265181673503878_6472318336717683824_n

6 przedmiotów uzyska nowe specjalne cechy: Szafranowy Pas (Saffron Wrap), Uzdrowienie Manalda (Manald Heal), Zerwikaptur (Faithful Memory), Wściekłe Uderzenie (Rabid Strike), Pas z Piekielnego Kota (Hellcat Waistguard) oraz Golibroda (The Barber).

CHALLENGE RIFTY!

Na deser, Adam Puhl przedstawił kompletnie nową funkcję – Challenge Rifty Są to podziemia rozgrywane w podobny sposób jak standardowe Głębokie szczeliny, jednak różnią się od nich tym, że każdy gracz na Battle.necie będzie korzystał z tej samej postaci, tego samego buildu i przedmiotów. Układ podziemi będzie stały i znany od początku, podobnie niezmienne będzie rozmieszczenie potworów oraz kapliczek. Buildy będą cyklicznie zmieniane, a Blizzard będzie wykorzystywał do tego postaci używane przez graczy. Jeżeli zechcemy rozegrać Challenge Rift w trybie wieloosobowym, to każdy gracz będzie walczył dokładnie taką samą postacią. Przed wejściem do właściwego Challenge Rifta, będziemy znajdować się w poziomie treningowym, w którym będziemy mogli wypróbować naszą postać. Najlepsze wyniki zapisywane będą w rankingu, a za pokonanie innych graczy otrzymamy nagrody (nie sprecyzowano jeszcze jakie).

14907256_1265181566837222_6858526409815331531_n 14925272_1265181500170562_7846794915687267680_n 14937184_1265181160170596_3640898190044341249_n

14938271_1265181366837242_4831764507912709466_n 14947614_1265181763503869_7871322174754381619_n 14980716_1265181433503902_3146611682928856936_n

PODSUMOWANIE

  • patch 2.4.3 pojawi się na PTR już w przyszłym tygodniu i będzie obejmował: The Darkening of Tristram, nowe przedmioty legendarne, ulepszenia Głębokich szczelin oraz malowanie wyposażenia przez Mistyczkę,
  • w 2017 roku wprowadzone zostaną: rozszerzenie Przebudzenie Nekromantów, sezony na konsolach, zmiany w materiałach rzemieślniczych, dwie nowe scenerie, Challenge Rift.

    Z około dwudziestominutowej sesji pytań i odpowiedzi mogliśmy dowiedzieć się następujących informacji:

  • projektanci nie mają zamiaru przywrócić trybu chodzenia/biegania znanego z Diablo 2,
  • bronią klasową dla Nekromanty będą kosy/sierpy, kościana tarcza, z którą często widziany jest nekromanta nie stanowi części jego ubioru klasowego i jest wyposażeniem dostępnym dla każdej postaci,
  • specjaliści z Blizzarda pracują nad zabezpieczeniem wersji konsolowej gry w taki sposób, aby sezony na PS4 i Xbox One miały sens, nie chcieli jednak wdawać się w szczegóły (ten temat wydawał się być dla nich mocno niewygodny…),
  • kościana różdżka, znana dobrze nekromantom w Diablo 2, nie będzie bronią klasową necro, ale nie jest wykluczone, że stanie się częścią jednego z zestawów,
  • projektanci gry rozważali wprowadzenie innej postaci zamiast nekromanty, m.in. druida, amazonki czy postaci nieznanych z poprzednich części gry,
  • wydarzenia okresowe, jakim będzie np. The Darkening of Tristram, będą raczej rzadkością, ale nie jest wykluczone, że będą pojawiały się w przyszłości (jest to uzależnione od powodzenia eventu z Tristram),
  • Zbrojownia nie przechowuje elementów wyposażenia – jeśli skonfigurujemy w niej nowy build, to wykorzystywane w nim przedmioty muszą znajdować się w inwentarzu/skrzynce,
  • nie zostało przewidziane wprowadzenie wsparcia dla padów w wersji pecetowej Diablo 3,
  • być może w przyszłości pojawi się nowy rodzaj Szczelin, w których nie odnajdziemy zwykłych potworów oraz czempionów, zamiast nich występować będą jedynie najsilniejsze potwory – bossowie.


W tym miejscu chcielibyśmy bardzo podziękować Ajantisowi za przygotowanie podsumowania drugiego dnia BlizzConu. W naszej ocenie dzieje się bardzo dużo – gra zmierza w dobrym kierunku a jej przyszłość napawa optymizmem. Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach co myślicie o tym co nas czeka!

channels4_banner

Swoją drogą, być może nie wszyscy z Was wiedzą, że Ajantis od lat prowadzi swój kanał na youtube oraz fanpage gdzie tydzień w tydzień podsumowuje wszystkie najważniejsze informacje ze świata Diablo i nie tylko! Jeżeli nie subskrybujecie jeszcze jego zakątka – koniecznie zróbcie to natychmiast!

comments

Author Anonymous
Published
Categories DIABLO III