Szamani to duchowi wojownicy, którzy przywołują dusze zmarłych i mają na usługach groteskowe stwory. Dzięki temu, że otaczają się wywołanymi zombie i robactwem, mogą swobodnie atakować miotając buteleczkami z palącą mazią, gryzącymi obłokami trucizny i wyniszczającymi urokami. Zdolność zarażania, spowalniania i przerażania przeciwników pozwala szamanom w sposób niespotykany panować nad polem walki. Potrafią oni manipulować atakami i ruchem przeciwników korzystając z czarów osłabiających i pacyfikujących. Umiejętności te czynią z wrogów łatwy łup dla wygłodniałych przywołańców lub pozwalają rozsiewać ogień i trucizny, które wysysają życie z nacierających przeciwników. Choć szamanom najlepiej służy unikanie starć wręcz i wzmacnianie swoich przywołańców przy jednoczesnym osłabianiu przeciwników, to są oni w stanie bez problemu własnoręcznie posłać zmaltretowanych wrogów do Bezkształtnej Krainy.